zandraztarmade

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Del 3 av mitt 2014

Av Zandra Berglund - 18 januari 2015 10:40

Jag och Calle börjde att försöka bygga upp tänkesättet, böjningar, balans , muskler i benet och försöker få in allt i vardagen. Han hjälpte mig att i slutet av augusti äntligen få en tid på röntgen - för att kolla hela min kropp och se ifall problemet kanske kan sitta någon annanstans än bara i en nerv i foten, vilket Calle sagt från första början att det är omöjligt att det gör. Att en ung tjej ska bli domnad/förlamad i ett helt ben och tappa alla muskler .
 
Många månader har gått och nu har jag gjort röntgen innan 2014 slut och fått svar 13e januari. Min ortoped som inte trott att det är något annat ringde och berättade att röntgen visade både ett och annat, att det är stora förändringar i min rygg, i hals/bröst ryggen. Med det svaret och Charlie i andra enden av telefonen bröt jag ut i gråt - jag och ingen annan har varit "dumma" i huvudet och trott att det ska vara något annat.
Jag var både lättad,nervös och en aning orolig..
Bilder och svaret är nu skickade till Umeå, till nevro kirurger som ska se vad de kan göra.. nu är det bara att vänta.
 
Under det här året har jag fått hört både det ena och det andra bland annat rykten som går i gamla kretsar om att jag skall ha fått en stroke. Varför så nyfikna,men kan endå inte fråga mig? Varför??  Egentligen borde jag inte lägga energi på det, men det är inte alltid lätt. Att försöka vara stark när människor som man trots allt känt förr säger saker som inte alls stämmer. Men det visar kanske bara vad för slags människor det egentligen är.

Jag har under detta året fallit, ramlat handlöst mot marken, träffat så många motgångar.Jag har blivit fälld på Birsta, blivit "påkörd" av mataffär biträde som kommit med korgar som träffat mig i ryggen så otroligt hårt. 
Men ni, ni vänner runt mig, tack för ni finns. Min otroligt vackra familj, min pojkvän och ni vänner - ni har stöttat mig och ni har ALDRIG brytt er ang mitt "handikapp" ni har kört mig, hämtat mig och t.o.m haft med er kryckor för att jag ska kunna följa på promenad med er och hundarna i skogen.Följt mig till sjukhuset och sjukgymnast. 
Jag är så tacksam för att ni varit med mig under året 2014.
 
Ge aldrig upp - du känner din kropp. Fortsättning följer.
// Zandra

 
 
Ingen bild

-.-

19 januari 2015 11:41

offerkofta.

Zandra Berglund

19 januari 2015 21:38

Hej Anna,
Även om du är anonym avsöjades ip adressen varifrån detta var skickat.
Angående din kommentar har jag inte så mycket att säga mer än att man väljer ju vad man kommenterar och vad man läser HELT själv.

 
Ingen bild

Karin

22 januari 2015 01:34

Man brukar kunna säga: "Om man inte har nåt bra att säga, så kan man hålla käften"...

Heja dig Zandra! :)

Zandra Berglund

23 januari 2015 12:30

Absolut så kan man säga! :-)

Tack snälla rara Karin :-)
Trevlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra Berglund - 9 september 2015 21:49

Jag vet inte vart jag ska börja eller sluta. Känns ännu en gång inte bli betrodd eller få hjälp. Sjukhuset tänker inte ta upp mitt fall förren tidigast januari 2016,trots remiss skickad angående ny värk och jag ännu inte ens fått samtal av läkaren...

Av Zandra Berglund - 6 augusti 2015 21:40

I måndags var det nytt besök på Sundsvalls Sjukhus på Ortoped mottagningen. Min kropp har förändras efter operationen,både på gott och på ont. Måndags var jag där för det sist nämnda. Fick träffa en ny ortoped som är "högsta hönset" som skulle ...

Av Zandra Berglund - 9 juli 2015 22:59

Hej alla vänner och ni andra    Nu var det verkligen längesedan jag skrev och sen sist har jag bland annat gjort Röntgen och fått pratat med den nya läkaren som ska ersätta läkaren som gjorde min rygg operation.  Något nytt syns på röntgen och up...

Av Zandra Berglund - 23 mars 2015 12:30


  Efter att kämpat i 4 år med ett ben / en fot som nerverna slutat funka i och efter en misslyckad nerv flyttning, hittades i år grundproblemet till mina dåliga nerver och förlamning från fot till höft. 8 veckor efter operationen på godartade tumöre...

Av Zandra Berglund - 9 mars 2015 15:11

Tänkte att det var dags igen och skriva några meningar, det har nu gått 6 veckor efter min operation och självläkningen på ryggen skall vara "klar". Två stora skillnader är att jag får sova och svullnaden har gått ned och därmed har värken nästan...

Ovido - Quiz & Flashcards