zandraztarmade

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

För/nackdelar

Av Zandra Berglund - 9 juli 2015 22:59

Hej alla vänner och ni andra   

Nu var det verkligen längesedan jag skrev och sen sist har jag bland annat gjort Röntgen och fått pratat med den nya läkaren som ska ersätta läkaren som gjorde min rygg operation. 

Något nytt syns på röntgen och uppföljning på det blir efter årskiftet, vilket jag sedan hört av mig och vill ha förklarning på varför och ha förklarning på själva röntgen resultatet såhär i efterhand när jag fått hem kopia på detta och har nästintill ännu fler frågor än för 6 månader. För 6 månader sedan fick jag veta att det satt förändringar i ryggen och jag trodde då att detta skulle gå att lösas på ett "enkelt" sätt, ja 1 operation.

- NU vet jag ingenting   


Mitt vänstra ben har det börjat krypa fram värk i, från höft och neråt. Jag kontaktade min ortoped här på sjukhuset och snabbt skickade han iväg en remiss på att kolla upp nerverna i det benet som innan varit det friska & bra benet. Har fått en tid i sensommaren, det tackar vi för.


Saker och ting går endå framåt, jag är absolut inte lika  trött och blir lika trött i kroppen fort, har inte alls samma huvudvärk som innan men det förekommer ibland. Jag försöker gå på gymmet och göra mer och mer för varje gång jag är där, vissa dagar är det inte alls jobbigt eller tungt,medan andra är det oerhört tungt.


Tankarna snurrar hela tiden och jag vill bara få svar på alla frågor, tyvärr är den nya läkaren på semester så jag får invänta att han kommer tillbaka så jag iallafall kan få några svar. Men i min värld är tiden dyrbar, jag vill inte att det ska gå lika långt igen, då jag hade turen att få tillbaka en del av känseln i det högra benet.


Just nu vet jag inte alls vad som kommer hända till hösten, om jag ska fortsätta mina stuider eller ifall det blir att få ordning på kroppen. Jag väljer ju helst det sist nämnda, jag vill bli bra först för att sedan fortsätta med "livet".


Tack min underbara familj,hundarna (som ger mig sådan glädje & lär om mig att gå), min kille & kära vänner.

Ni är guldvärda, jag är så tacksam att ni finns i mitt liv!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra Berglund - 9 september 2015 21:49

Jag vet inte vart jag ska börja eller sluta. Känns ännu en gång inte bli betrodd eller få hjälp. Sjukhuset tänker inte ta upp mitt fall förren tidigast januari 2016,trots remiss skickad angående ny värk och jag ännu inte ens fått samtal av läkaren...

Av Zandra Berglund - 6 augusti 2015 21:40

I måndags var det nytt besök på Sundsvalls Sjukhus på Ortoped mottagningen. Min kropp har förändras efter operationen,både på gott och på ont. Måndags var jag där för det sist nämnda. Fick träffa en ny ortoped som är "högsta hönset" som skulle ...

Av Zandra Berglund - 23 mars 2015 12:30


  Efter att kämpat i 4 år med ett ben / en fot som nerverna slutat funka i och efter en misslyckad nerv flyttning, hittades i år grundproblemet till mina dåliga nerver och förlamning från fot till höft. 8 veckor efter operationen på godartade tumöre...

Av Zandra Berglund - 9 mars 2015 15:11

Tänkte att det var dags igen och skriva några meningar, det har nu gått 6 veckor efter min operation och självläkningen på ryggen skall vara "klar". Två stora skillnader är att jag får sova och svullnaden har gått ned och därmed har värken nästan...

Av Zandra Berglund - 24 februari 2015 22:23

Tänkte att jag skulle skriva några ord om hur allting är såhär 1 månad efter min rygg operation. Allting går lite upp och ner, både trötthet - pigghet, svullnad - icke svullnad, sömn - inte sömn, värken har däremot avtagit på dagarna men kan återko...

Ovido - Quiz & Flashcards